12 PROPÒSITS SALUDABLES PEL 2020

Amb l’arribada del  nou any ens plantegem uns nous propòsits. Any rere any, anem acumulant propòsits que mai complim, això ens hauria de fer revisar la nostra manera de formular-los, buscant que siguin assolibles, adequats a la nostra rutina diària, però que alhora siguin un repte i motivació per aconseguir-los.

La meva proposta de propòsits saludables

Et proposo una llista de propòsits basant-me en la majoria de rutines de la vida diària plenes de feina, família, compromís i imprevistos. Espero que et puguin ajudar a fer la teva pròpia llista i aquesta vegada si aconsegueixis complir-la!

  1. Fer més exercici: no cal apuntar-se al gimnàs, busca aquella activitat física que t’agradi, caminar, córrer, ballar, patinar, zumba, nedar, etc… marca’t l’objectiu de fer-la 3 cops er setmana uns 30’-40’.
  2. Portar una alimentació saludable, no cal fer dieta, només menjar de manera equilibrada. Consumir fruites i verdures diàriament. Deixar  enrere els productes ultra processats ​.
  3. Descansar i dormir entre 7-8 hores al dia: busca activitats calmades abans d’anar a dormir: relaxació, meditació, lectura… estigues allunyat dels mòbils i ordinadors abans d’anar a dormir.
  4. Gaudir de la teva família i amics: aquest any passa molts més bons moments amb els teus. Més plans en família, més retrobaments, més dinars i sopars amb amics.



  5. Dedicar temps a un mateix: també cal passar temps amb un mateix, un bon massatge, meditació, practica ioga, passejar per la muntanya, etc…
  6. Ser més positiu: quan un pensament negatiu entri en la teva ment, no li donis importància, tot va molt millor quan veus la part positiva de les coses, així que, aquest any toca ser molt optimista. I per descomptat, facis el que facis no t’oblidis de somriure sempre.
  7. Aprendre alguna cosa nova: mai cal deixar d’aprendre. Nous idiomes, instruments musicals, esports, treballs… Sigui el que sigui, mantingues actiu el cervell i nodreix-te intel·lectualment.
  8. No estar més de 30 minuts seguits asseguts davant d’una pantalla: el sedentarisme tecnològic és un dels grans mals d’aquest segle. Estar assegut durant llargs períodes de temps és molt perjudicial per a la nostra salut, és recomanable, cada 30 minuts, aixecar-nos i donar-nos un passeig.
  9. Apuntar-te a una caminada, una cursa,competició… si ens apuntem a algun esdeveniment estarem més predisposats i tindrem una bona motivació per entrenar diàriament. Tenir una meta sempre ens ajudarà a moure’ns.



  10. Reduir el consum d’alcohol: ja sigui cervesa, vi o begudes de major graduació. Un bon propòsit pot ser no beure res d’alcohol entre setmana i, en cap de setmana, consumir-lo de forma esporàdica. En qualsevol cas, l’alcohol no pot convertir-se en una beguda habitual.
  11. Activar  la teva ment: sigues creatiu i activa la teva ment, submergeix-te en diversos llibres i estudia idiomes. Són rutines d’entrenament mental ideals, com també ho són afrontar càlculs mentals o resoldre mots encreuats. Fomentaràs l’aprenentatge i potenciaràs la teva memòria.
  12. Desconnectar  del mòbil: cada quant temps mires el teu mòbil? Fes la prova i segur que et sorprendràs del pendent que estàs del  dispositiu. Molt més de què creies. El millor és que ens marquem els límits i fem un ús raonable del telèfon, l’apaguem de tant en tant i prioritzem la vida real a la virtual.

A PER FEINA! A PEL 2020!

Deixa un comentari



Ludmila Garrido Gonzalez

Fa 6 mesos

Mejorar mi estado físico y mental , reducir peso y retención de líquidos

Equilibra't 2017 © Tots els drets reservats.