Entrenar a l’estiu: Tips per fer-ho sense risc

Fer exercici físic és essencial per mantenir una vida saludable. Però, fer-ho quan ens amenacen temperatures de més de 30 graus, pot ser fins i tot un risc? T’expliquem  com practicar esport amb seguretat en aquests dies tan calorosos.

Ja estem en mesos de temperatures molt altes. Per a tots es complica anar pel carrer o estar en interiors sense climatització però sobretot, fer esport a l’aire lliure, sobretot segons a quines hores del dia,  pot arribar a suposar fins i tot un problema de salut per alguns.

Simplement sortir a caminar es converteix en un repte, i si es tracta d’anar en bici o jugar un partit de futbol o pàdel a l’aire lliure, molts s’ho pensen 2 i 3 vegades.

Deshidratació, esgotament, marejos, cops de calor… són alguns dels problemes als quals ens podríem enfrontar si ens llancem al carrer sense cap precaució.

Laura Feliu, Equilibrat, aigua, esport, calor

Consells per fer esport a l’estiu amb seguretat

Que faci una calor asfixiant no té per què afectar a les nostres rutines esportives, sempre que sapiguem com fer-ho sense córrer riscos. Hi  ha precaucions que hauríem de prendre per practicar esport a l’aire lliure, i que s’han de seguir sempre quan es donen temperatures tan elevades com les que tenim ara.

  • Vigila l’horari. No sortir a practicar esport durant les hores centrals del dia en què les temperatures estan més altes. Practicar exercici a primera hora del matí o a partir de les 8 del vespre seria el més recomanable. Si l’única estona que tens lliure per fer esport és en les hores de més calor, cal buscar alternatives com a llocs amb arbredes que donen ombra, un habitacle ben airejat, per exemple fer ciclisme indoor en lloc de sortir amb bicicleta per la carretera…
  • Evita la deshidratació, just abans de l’activitat física i durant l’exercici, cada 20-30 minuts s’hauria beure uns 200ml-400ml d’aigua.
  • Utilitza roba molt lleugera, transpirable, còmoda. Amb butxaques on puguis portar una ampolla d’aigua, un gel o barreta .
  • Hidrata la pell. Si es passa per una font, és recomanable mullar-se.
  • Protegeix el cap amb gorres.
  • Porsar-se fotoprotector és, amb la calor, gairebé tan fonamental com hidratar-se. Protegir-se del sol amb una crema lleugera i resistent a la suor és bàsic, sobretot a la cara i els avantbraços.
  • Si es practica esport en hores de molta calor, és recomanable reduir la intensitat d’aquesta activitat respecte la que faríem normalment.
  • Després de l’activitat esportiva, fer banys de contrast o un bany d’aigua freda ajuda a la recuperació.
  • Dormir entre 7 i 8 hores. Si les altes temperatures no ens ha deixat agafar el son i el descans no ha estat l’adequat, hauríem de disminuir la durada de l’activitat esportiva.
bambes, nike, esport, calor, estiu, Equilibrat, laura feliu

La calor no ha de ser una excusa per no fer esport

Si busques excuses per no fer esport la calor no és una. Tenint en compte tot el que t’he dit abans pots continuar amb les teves rutines sense problema. És cert que amb les vacances i les jornades intensives, els hàbits es poden veure afectats, aprofita l’oportunitat per introduir coses noves com esports a dins de l’aigua, senderisme o senzillament veure a quines hores del dia és més còmode o més pràctic fer esport. Si tens dubtes o necessites un cop de ma per pensar una bona estratègia, només has de fer clic a l’apartat de serveis de la web 😉

Deixa un comentari



Equilibra't 2017 © Tots els drets reservats.