Els beneficis del meló

Conegut científicament com cucumis melo, el meló és una fruita originària de països orientals com la Xina o l’Índia, i pertany a la família cucurbitàcies, mateix grup en el qual es classifica a la carabassa, el cogombre i el carbassó.

Aquest fruit és altament conegut i usat en la gastronomia mundial pel refrescant que és i per les seves propietats, i és que compta amb un valor nutricional que brinda molts beneficis a l’hora de mantenir una dieta saludable.

Per començar hem de ressaltar que el meló és una de les fruites que més quantitat d’aigua contenen, a banda de que en 100 grams de meló hi ha només 35 calories, així com també posseeix una quantitat molt baixa de greixos, fibra, glúcids i proteïnes.

Altres de les grans avantatges del meló és que aporta una bona quantitat de betacarotens, els quals es transformen en vitamina A, després que s’ingereixen, mentre que d’altra banda aporta vitamina C, B9 i àcid fòlic.

Dins dels minerals presents en el meló destaquen el potassi, el calci, el magnesi i el fósfor.

Beneficis de menjar meló

Gràcies a totes les seves propietats el meló aporta una gran varietat de beneficis a l’organisme.

1. Té una acció depurativa

Tant l’aigua com la fibra i el potassi fan que el meló exerceixi un efecte diürètic i actuï com un lleuger laxant, el que ajuda a eliminar toxines en l’organisme.

2. Disminueix la pressió arterial

El potassi i l’aigua, a més del seu baix nivell de sodi fa que aquest sigui un aliment ideal per evitar retenir líquids i ajuda a regular la pressió arterial.

3. Actua com un antiinflamatori

El meló és molt usat per les persones que pateixen de problemes d’hemorroides, ja que moltes de les seves propietats exerceixen un potent efecte antiinflamatori.

4. Permet controlar el pes corporal

A causa de que és una fruita amb molt poques calories i un baix nivell de sucres, és un aliment ideal per tractar a una persona que té problemes de glicèmia i per als que tenen dificultats per baixar o controlar el seu pes corporal.

5. Retarda l’envelliment

Els seus antioxidants ajuden a mantenir la salut de la pell disminuint l’impacte que causen els radicals lliures i disminuint els signes comuns de l’envelliment.

6. Beneficia el bon desenvolupament de l’embaràs

L’àcid fòlic, el magnesi, el calci i les vitamines A i C són components que intervenen positivament durant l’estat de gestació, afavorint el correcte creixement del fetus.

7. Augmenta la potència sexual

Hi ha diversos aliments que tenen efectes semblants al de la viagra, dins d’aquesta llista es troba el meló, ja que aquest conté una substància coneguda com citrul·lina, la qual ajuda a produir l’arginina què és un precursor de l’òxid nítric que exerceix una funció vasodilatadora. Amb base en això és un aliment ideal per prevenir o tractar la impotència sexual.

8. Millora la salut d’ossos i dents

A l’ésser un aliment ric en calci, és ideal per a beneficiar la salut òssia i dental, ja sigui per la seva formació, reparació o enfortiment.

Pel setembre, els melons pels racons

Ja podeu veure que podem gaudir d’aquesta fruita fins a finals d’estiu. Ara bé com podem consumir aquesta fruita amb el seu estat òptim?

Per conèixer el grau de maduresa del meló, hem d’olorar-lo. Si desprèn una aroma dolç i delicat, és que està madur. Si no, pot deixar-se diversos dies a temperatura ambient fins que s’estovi, i posteriorment guardar-lo en la nevera quan estigui a punt.

En general, els melons només es conserven uns pocs dies a la nevera. Un cop oberts, convé guardar a la nevera, ben coberts amb un film transparent, ja que desprenen una olor molt forta i absorbeixen fàcilment els altres sabors.

També es poden congelar si es vol allargar el temps de conservació. En el proper post receptes amb melons!!

Deixa un comentari



Equilibra't 2017 © Tots els drets reservats.