Com treure el menjar processat de la nostra dieta

Per a molts el nostre dia a dia és molt estressant i potser no tenim temps per anar a comprar i menys a cuinar. Per això ens va tan bé tirar de menjar processat, envasat o precuinat. També ens pot passar que vivim a cop d’imprevistos que ens fan menjar o fora o menjar ràpid. Tots aquest tipus d’aliments a la llarga i a la curta embruten el nostre cos i empobreixen la nostra economia.

Tips per canviar el menjar processat per menjar saludable

  • Begudes: deixat de coca-cola i veu aigua. La kombutxa és molt glamurosa però és molt cara i moltes marques li afegeixen coses poc sanes. L’aigua és barata i la pots disfressar amb llimona o llima, estrelles d’anís o menta.
  • Els snacks: les patates de bossa i els “ganxitos” són boníssims però són verí. La fruita seca crúa seria un bon substitut. També tens opcions com l’humus i les boletes de pastanaga.
  • Menja més verdura i fruita: pots jugar amb ella per fer-la més atractiva, tallant-la a porcions dins de tuppers o variant la seva presentació.
  • Intenta cuinar el màxim possible a casa: si t’enganxes al bathcooking et serà molt més fàcil.
  • Per últim i potser el més important: controla el que compres. Les coses que ens agraden creixen a l’alçada de la vista a les estanteries dels supers o es disfressen d’ofertes. La frase de “per un dia no passa res” també és una trampa d’autosabotatge. Fes-te una llista abans de sortir a comprar i no compris res que no estigui escrit.

Organització i bons hàbits: els dos pilars per deixar els menjar processats

Amb tot el que t’he dit abans no pretenc que buidis la nevera ni els armaris de la cuina i facis un canvi radical.  Quan el cos està acostumat a un tipus d’aliment, canviar radicalment no és bo, podries agafar “síndrome d’abstinència”, frustració i mala llet. Però fer-ho a poc a poc no costa tant. L’ideal és fixar-se objectius assequibles a curt termini. De fet, la major part dels aliments d’un supermercat es processen. Gairebé tots els anuncis d’aliments són per a aliments processats i, si sortim a menjar, la major subministrament d’aliments que tenim són els aliments processats. O sigui que la clau potser estar en prendre consciència quan sortim a comprar o a menjar fora. Si necessites ajuda o suport per començar aquesta temporada amb bons hàbits contacta amb mi!

Deixa un comentari