Quants dies a la setmana descanses del teu entrenament?

Segur que coneixeu persones que fins i tot lesionades o simplement perquè creuen que és l’ideal, entrenen cada dia de la setmana.

De veritat estan fent el correcte? Sempre tendim a pensar que més significa millor, però hi ha ocasions en què encara que creguem que ho fem bé, no és així. Avui parlarem de quants dies de descans de l’entrenament necessitem i de com fer-los.

Entrenar 6 dies a la setmana gairebé sense descansar es pot traduir precisament en l’objectiu contrari al que busquem: cansament constant, fatiga muscular, desmotivació i fins i tot deixar de veure progressió en el nostre entrenament. És a dir, una pallissa coneguda com a sobre entrenament.

Moltes de les persones que solen entrenar al gimnàs amb força regularitat de vegades tenen dubtes tals com: si únicament entreno 4 dies a la setmana no arribaré al meu objectiu, he d’aprofitar i entrenar tots els dies de la setmana, etc.

Seguir una rutina adequada i ser disciplinat amb ella és primordial per assolir els nostres objectius, però el cos també necessita descansar i recuperar-se del treball muscular a què el sotmetem, a més de perioditzar a mig i llarg termini.

A partir d’aquí, com cal descansar?

Quants dies a la setmana cal descansar?

Molts de vosaltres em direu que els esportistes d’elit s’entrenen 6 dies a la setmana descansant únicament una jornada, i en realitat és una dada certa, però ni nosaltres som esportistes d’elit, ni seguim aquests patrons d’entrenament.

Centrant-nos en persones normals, com nosaltres, i no superherois, podem dir que en el món  “fitness – salut” l’ideal per portar un bona programació  d’entrenament seria entrenar 3-4 dies a la setmana, amb una jornada de descans absolut i un parell de dies de recuperació o descans actiu.

Què és el descans actiu?

Quan parlem de tenir un parell de dies a la setmana de descans actiu, estem parlant de fer activitats de manera lleugera que ens ajudaran en la recuperació del nostre cos.

És a dir, afegir al nostre entrenament els dies de descans amb exercicis que no siguin d’alta intensitat, com per exemple, amb una activitat cardiovascular  moderada que ens ajudi a mobilitzar la musculatura i la circulació, cremar calories i en definitiva, a tenir una bona recuperació.

Què passa si deixem d’entrenar per vacances?

Fa mesos que entrenem de manera més o menys contínua i per fi arriben les anhelades vacances. D’una banda, sentim alegria total, però de sobte ens agafa la idea d’acomiadar-nos de l’entrenament, del menjar sa i de tot el que he aconseguit aquests mesos.

Tranquil·litat! Podem passar 2 setmanes de vacances tranquil·lament sense obsessionar-nos amb perdre el nostre to muscular. La feina constant d’un any no es perd en 15 dies.

Aprofita els teus dies de descans i de vacances per canviar la teva rutina d’entrenament. No tinguis por de fer una setmana d’entrenament més suau: pots fer mil varietats d’esports i treballar el teu cos d’una altra manera. Les obsessions no són bones a cap nivell.

A més, aconseguiràs evadir el teu cos i la teva ment, i probablement tornar als teus entrenaments regulars amb les pil·les carregades i al cent per cent de les teves possibilitats. Recordeu que fer un bon descans de tant en tant… també és salut!

I ja saps, si tens dubtes de com muntar les teves rutines d’entrenament i descans, contacta amb mi i muntarem calendari junts!

Deixa un comentari



Equilibra't 2017 © Tots els drets reservats.