Bons hàbits a l’estiu

L’estiu i les vacances són a tocar. És una de les èpoques de l’any on ens preocupem més per la nostra imatge corporal. De vegades, intenten aconseguir aprimar-nos amb un sprint, però no de la manera més saludable i també de vegades, altres prenem consciència, uns mesos abans, i canviem el xip, aprenent a incorporar hàbits saludables en el nostre dia a dia perquè la nostra salut millori.

Ara bé, estàs preparat per mantenir aquests bons hàbits a l’estiu? Creus que els plans socials típics d’aquestes dates et poden portar als excessos i et preocupa deixar-te emportar?

No et perdis aquests consells!

Com pots mantenir els bons hàbits a l’estiu?

Els vegetals han de continuar sent els protagonistes. No es tracta d’aferrar-nos a la típica amanida, però sí que és important que prioritzis el consum de vegetals al llarg del dia per diverses raons: et mantindran hidratada i a més et saciaran pel seu contingut en aigua i fibra i, com a conseqüència, això farà que desplacis el consum d’altres opcions possiblement no tan saludables.

Aquí et tens alguns exemples:

  • Si ets dels que s’aixeca amb gana, intenta fer opcions amb més vegetals per esmorzar. Et suggerim: pa integral amb escalivada o amb tomàquet a rodanxes, unes creps d’espinacs, un iogurt amb civada ben fresquet amb una mica de fruita, per exemple.
  • Millor “verdures amb arròs” que “arròs amb verdures”. Tant en dinars com en sopars, no us oblideu la vostra aportació de verdures! Pots preparar-te una bona amanida amb fruita, una sopa de cogombre o un gaspatxo ben fresquet.
  • I si tens un dinar de pica-pica? Tampoc no hi ha excusa! Una bona alternativa podria ser un humus de cigrons amb cruditès de verdures o uns cigrons cruixents.
  • Si et crida la gana entre hores, aprofita per incorporar una mica de fruita, molt millor si és de temporada i de proximitat. Pots prendre la peça en si, preparar-te una macedònia de fruites o preparar-te un refrescant granissat amb fruita i gel. Tot això també ho pots aplicar al bufet d’un hotel o a qualsevol restaurant: assegura’t de demanar un primer plat amb  verdures (amanida, saltejades, rostides, etc.) o, sinó, escollir-les com a acompanyament del teu segon plat.

Aigua sempre com a beguda principal

Moltes vegades  ens preguntem: i si no és una cervesa, vermut o refresc, què em demano quan surto prendre alguna cosa? Sembla que un bon got d’aigua freda no ve de gust quan som en una terrassa o que som unes persones estranyes pels nostres amics si no els acompanyem amb una beguda alcohòlica o ensucrada.

És molt important que ens mantinguem ben hidratats i sempre hem de prioritzar l’aigua com a beguda principal, però aquí tens alguns consells i alternatives:

  • Surt de casa amb una ampolla d’aigua ben fresca a la motxilla per tenir-la sempre a mà. Si vas a la platja o a passejar amb molta calor també pots portar un termo o portar-la congelada des de casa perquè sigui més desitjable durant més temps.
  • A casa pots preparar aigües aromatitzades com a aigua amb llimona i menta. És molt refrescant. T’ho recomanem 100%!
  • Als bars i terrasses pots demanar alternatives a les begudes amb alcohol i refrescos ensucrats com ara cafè fred, aigua freda amb  llimona, suc natural, aigua amb gas, infusions fredes amb gel (sense sucre afegit), etc.
  • Si alguna vegada vols acompanyar algun àpat amb vi o cervesa, però no vol caure en excés, et recomanem que tampoc falti l’aigua a taula. Per què? Imagina’t que sopes sushi. Aquest tipus de menjars solen ser salats i augmenten les ganes de beure. Si només hi ha vi a taula, potser et resulti difícil acabar el sopar amb 1 sola copa de vi. En canvi, si l’acompanyes amb aigua, et resultarà més senzill beure aigua quan tens set i gaudir del vi quan et vingui de gust.

I els gelats, quants estan permesos?

Els gelats són un altre dels productes més típics de l’estiu, però si esperes que et recomani una freqüència de consum setmanal o diària adequada sobre el consum de gelats, ho sento, no existeix. Si vols mantenir els bons hàbits a l’estiu, com menys consumeixis, millor. La qualitat nutricional dels gelats que podem trobar en un supermercat o a les gelateries deixar molt a desitjar. Són plens o millor dit, pleníssims de sucres afegits i edulcorants, greixos de mala qualitat, saboritzants, etc. Per tant, des del punt de vista nutricional és com a mínim, millor. Per això, si vols prendre algun gelat per gust, fantàstic, però per al teu dia a dia o per fer-ho amb més freqüència et recomanem els gelats casolans amb matèries primeres de qualitat com a fruites, fruits secs, cacau pur, fruita deshidratada, etc. Són senzillíssims de fer i a més, et sorprendrà com de bons poden arribar a estar.

I l’exercici, què?

Mantenir els bons hàbits a l’estiu també inclou mantenir-se actiu. Aprofita els dies lliures per fer aquelles activitats que durant l’any no tens temps per fer i que sempre penses que quan tinguis una estona, ho faràs.

Pots aprofitar els dies de platja per practicar paddle surf, bussejar, fer una passejada per la platja o  una escapada a la muntanya per fer senderisme amb unes vistes que no trobaràs a la ciutat. Això, juntament amb la teva rutina esportiva habitual, farà que mantinguis aquesta vitalitat i salut que has aconseguit durant la resta de l’any.

Descansa física i mentalment. Aprofita per dormir: és molt important per a la teva salut, tant a les teves vacances, com a la resta de l’any.

És important buscar i gaudir d’aquelles activitats que et permeten desconnectar de les preocupacions del dia a dia i/o reduir el nivell d’estrès. Escolta la teva música preferida, medita, llegeix un llibre interessant i aprofita al màxim els llargs dies d’estiu.

En definitiva, mantenir uns bons hàbits a l’estiu no ha de ser missió impossible. De fet, l’estiu pot ser una bona època per adonar-te de si aquests hàbits estan ben integrats al teu dia a dia o si els estàs vivint com una obligació de la qual estàs desitjant alliberar-te. Bon estiu!

Deixa un comentari



Noe Jornet

Fa 2 mesos

Gracias por los consejos Laura 🤗👍😘

Equilibra't 2017 © Tots els drets reservats.