Els beneficis de caminar

Actualment, els éssers humans tendim a portar una vida sedentària, passem llargues hores a la feina, asseguts i fins i tot amb una mala postura corporal. Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), “el sedentarisme és una de les principals causes de les malalties cròniques com la hipertensió, la diabetis o l’obesitat” i per aquest motiu, caminar ha esdevingut una de les formes més senzilles i eficaces per a mantenir una bona forma física i un òptim estat de salut.

Hi ha moltes maneres de practicar activitat física més complexa i que poden requerir més temps, esforç o diners, per la qual cosa els experts recomanen caminar com a manera segura i eficaç de mantenir la salut.

Les 5 coses que notaràs si camines

Segons la OMS, després de completar 10.000 passos diaris (distància recomanada), el cos humà experimenta, beneficis importants com per exemple:

Neurològics

En general, qualsevol exercici pot beneficiar el desenvolupament del cervell, especialment en els joves. La raó d’això és que es bombeja més sang i oxigen al cervell, fet beneficiós perquè aquest funcioni millor. Amb les caminades, s’aconsegueix una sensació de benestar, es redueix l’estrès i l’ansietat i es millora la coordinació de les extremitats superiors i inferiors del cos.

Cardio-respiratoris

Quan es camina, se li està fent un gran favor al sistema cardiovascular. Les persones que experimenten alguns problemes cardíacs poden aconseguir importants beneficis en caminar distàncies mitjanes. Es poden corregir alguns problemes cardiovasculars simplement caminant. Aquest exercici farà que el ritme cardíac augmenti, millorant així el sistema cardiovascular. A més, s’aconsegueix una millora de la respiració i activa la circulació de la sang.

Immunitaris

Caminar 10.000 passos diaris, que equival a uns 7 km, millora el sistema immunitari igual que la resta d’exercicis aeròbics com córrer, nedar o anar amb bicicleta.

Metabòlics

Segons els principals estudis d’experts del sector, caminar sovint pot millorar la taxa metabòlica del cos. La manera com el cos processa els aliments pot millorar. Així, el greix corporal disminueix mentre augmenta la massa corporal. Caminar és un dels principals exercicis per baixar de pes si es pateix d’obesitat.

Musculars

Caminar 7 km al dia ajuda a prevenir malalties com l’osteoporosi, a més d’enfortir l’esquena. Disminueix igualment la pressió als genolls.

Així, doncs, l’important és que, independentment de la xifra, no deixem de sumar passos. Per a aquelles persones que són molt sedentàries o que pateixen excés de pes o obesitat, fins i tot augments diaris molt moderats poden aportar importants beneficis per a la salut.

No es tracta de caminar molt si no d’agafar hàbit

Per escriure aquest article he donat un cop d’ull a un estudi que ha fet la revista JAMA Internal Medicine, citat a un article de La Vanguardia anomenat “Más zapatos y menos coche” (si hi estàs subscrita, podràs llegir-lo).

Una de les coses curioses que diu l’estudi és que no s’ha registrat que per fer més de 10.000 passes hi hagi més benefici. En realitat es tracta d’estar actiu un mínim de temps al dia. S’ha observat una reducció de risc tant en persones que solen caminar a pas ràpid -en les quals el benefici és una mica més gran- com en persones que caminen més lentament. La qüestió és moure’s.

Font article de la Vanguardia “Más zapato y menos coche: caminar hasta 10.000 pasos al día protege contra cánceres e infartos“.

Pots convertir el caminar en alguna cosa més que un hàbit saludable?

La resposta es si. Caminar és un acte físic que pots compaginar amb altres coses com:

  • Posar en ordre els teus pensaments. Has sentit a parlar de la marxa meditativa? Els entesos diuen que la verticalitat –interpretada com a símbol del contacte entre cel i terra–, el ritme de caminar, el silenci i la lentitud porten el practicant a un estat de profunda tranquil·litat mental.
  • Socialitzar caminant amb amics. Una manera sana y barata de poder xerrar i posar-te al dia amb els amics o fer de nous. Segur que al teu barri hi ha grupets que surten a caminar.
  • Aprendre un idioma. S’ha descobert que tant la capacitat per aprendre com la memòria milloren a causa de la circulació sanguínia extra que propicia l’exercici.
  • Fer “turisme de proximitat”. És possible que no coneguis el teu barri perquè vas de casa a la feina i de la feina a casa. Les 10.000 passes son una bona manera de descobrir llocs propers i útils. També pots fer rutes per la ciutat i anar descobrint-la.

Ja veus que caminar és bo, sa i gratuït. Si vols començar, enganxa’t al meu repte d’Instagram de les 21×1000!

Deixa un comentari



Equilibra't 2017 © Tots els drets reservats.