L’exercici durant l’embaràs

Quan esperem un fill sembla que el món s’aturi durant nou mesos i tot giri al voltant del nouvingut/da. Les converses, el regals, els plans de futur… Però no em de perdre de vista que tot i preparar el nostre espai i sobre tot la nostra vida per quan arribi el nostre petit/a, ens hem de cuidar nosaltres per tenir un bon embaràs i estar en forma pel que vindrà desprès.

Per això és important que mengis bé, dormis tranquil·la i no deixis de fer exercici i si no en feies et plantegis algun tipus d’exercici que t’ajudi a enfortir-te.

Durant aquest període hauràs de consultar primer amb el metge i si ja tenies hàbits, modificar alguns dels exercicis de la teva rutina normal. El nivell d’exercici recomanat dependrà, en part, del teu estat físic abans de l’embaràs.

Els beneficis de fer exercici durant l’embaràs

No hi ha dubte que l’exercici és beneficiós tant per la mare com per al seu nadó (sinó sorgeixen complicacions que limitin la teva capacitat de fer exercici durant tot l’embaràs). L’exercici pot ajudar-te  a aconseguir el següent:

  • Sentir-te millor. En un moment en el que et preguntes si és possible que aquest cos tan estrany sigui teu, l’exercici pot augmentar la teva sensació de control i el nivell d’energia.
  • Veure’t  millor: l’exercici augmenta el flux sanguini cap a la pell, atorgant-li un aspecte més fresc i saludable.
  • Alleujar els dolors d’esquena i millorar la teva postura a l’enfortir i tonificar els músculs de l’esquena, els glutis i les cuixes.
  • Facilitar el moviment intestinal.
  • Prevenir el deteriorament de les articulacions (que tendeixen a afluixar-se  durant l’embaràs a causa dels canvis hormonals)
  • Ajudar-te a dormir millor, a l’alleujar l’estrès i l’ansietat que et fan estar inquieta durant la nit.
  • Preparar-te i preparar el teu cos per al naixement. El part serà més fàcil si els teus músculs són forts i el teu cor està en bon estat. El control de la respiració també pot ajudar-la a afrontar el dolor. I en el cas d’un part prolongat, la capacitat de resistència a el dolor juga un paper molt important.
  • Recuperar més ràpid la silueta que tenia abans de l’embaràs. Acumularàs menys greix durant l’embaràs si continues fent exercici (en el cas d’haver fet exercici abans de quedar embarassada).

Alguns estudis han demostrat que l’exercici pot fins i tot disminuir el risc que una dona pateixi complicacions, com la preeclàmpsia o la diabetis gestacional.

Quin tipus d’exercici és el recomanable?

Això depèn de l’estat de forma que es tenia abans de l’embaràs  i de si el teu embaràs presenta complicacions. Si feies exercici amb regularitat abans de quedar-te embarassada, continua amb la teva rutina, però amb certes modificacions, millor consultar-les amb un professional del sector. Si no estaves en forma abans de quedar-te embarassada, no et preocupis.  Comença a poc a poc i demana ajuda perquè supervisi la teva evolució.

Els experts recomanen fer almenys 150 minuts (2 hores i mitja) d’activitat aeròbica d’intensitat moderada per setmana per a les dones saludables que no són molt actives ni realitzen una activitat enèrgica.

També depèn del tipus d’exercici que t’agradi. A moltes dones els agrada nedar, fer exercicis aeròbics a l’aigua, fer ioga, pilates, practicar ciclisme o caminar. La natació és especialment atractiva, ja que genera una sensació de lleugeresa (poder surar i sentir que el teu cos no pesa). Molts experts recomanen caminar. És fàcil modificar el ritme, afegir pujades i distància.

Si ja corries abans de quedar-te embarassada, en molts casos pot continuar corrent durant l’embaràs, tot i que hauràs de modificar la teva rutina a mida que avanci l’embaràs, en aquest cas també és més òptim consultar a un professional.

El teu nivell d’energia pot variar bastant dia a dia. I a mesura que el teu nadó creixi i comprimeixi els seus pulmons, notaràs que disminueix la teva capacitat per inhalar aire (juntament amb l’oxigen que conté) mentre fas exercici, així que serà molt important escoltar el teu cos i les sensacions que tens durant tot l’embaràs. El més important és no estar-se “aturada” durant aquest 9 meravellosos mesos.

En resum, l’embaràs no té perquè aturar la teva rutina diària de fer esport, potser la pot modificar. També pot ser un bon moment per agafar hàbits saludables, cuidar-te una mica més i així, de retruc, fer que els teus fills també s’acostumin a fer esport i menjar bé de manera natural. Si no saps per on començar, et puc ajudar presencialment i online. Felicitats futura mamà!

Deixa un comentari



Equilibra't 2017 © Tots els drets reservats.