Com fer gelats a casa de forma fàcil i saludable

Potser sona molt a unicorn, però menjar-se un gelat és un plaer sobretot a l’estiu i sorpresa! poden ser saludables, fent-los a casa amb ingredients molt senzills i a més es poden menjar tot l’any. Avui et porto dues opcions de bàsics de gelat que poden obrir la teva creativitat a fer un gran ventall de sabors i formes.

Gelats de iogurt natural amb coses

Un iogurt natural de bona qualitat és una gran base per preparar tot tipus de receptes, especialment postres cremoses. Una amiga m’explicava que la seva mare clavava culleres directament a la tapa de iogurt per congelar-lo tal com és; i que ella el que fa és batre’l, picar una mica de fruita i omplir motlles de polo que compra als basars.

A més dels pals es pot fer un gelat lleugerament cremós utilitzant una base de iogurt, millor si és grec -grec de veritat, sense cremes ni espessidors afegits.

Només has de drenar el sèrum, batre’l bé perquè sigui cremós i afegir una mica d’essència de vainilla, ratlladura de llimona o alguna espècie. Per endolcir-lo podem utilitzar una mica de xarop o sucre, que ajuda a evitar la formació de cristalls, però amb mesura. Tot i que prefereixo sacrificar la textura per no afegir sucres, m’agrada incorporar fruita.

La gràcia és que el iogurt es pot barrejar amb peces de fruita fresca molt dolces i aromàtiques, o preparar un puré de fruita i combinar-la creant remolins, que donaran un bonic efecte cromàtic. Amb la barreja a punt només queda abocar-la en un recipient quadrat o rectangular, i congelar-la.

Si en el temps que es triga a congelar -unes tres hores-, ens molestem cada 30 minuts a batre la barreja amb una batedora o forquilla, aconseguirem una millor textura final. Amb un bon robot de cuina es pot obtenir un gelat cremós a l’instant, triturant fruita congelada i iogurt.

Gelats on canviem el iogurt pel plàtan com a base

Si tens plàtans que se’t fan massa madurs no els llencis! Congelats i triturats són una molt bona base de gelat. Pots jugar amb tot el que vulguis:

  • Plàtan congelat, crema vegetal (cacauets, ametlles, anacards, nous …).
  • Plàtan congelat, cireres congelades, trossos de xocolata.
  • Plàtan congelat, cacau, avellanes picades.
  • Plàtan congelat, maduixes congelades, ratlladura de taronja.
  • Plàtan congelat, 2 dàtils, tahina,  vainilla.
  • Plàtan congelat, cafè, llet d’ametlles.
  • Plàtan congelat+ poma congelada, canyella.
  • Plàtan congelat, formatge fresc batut, fruites vermelles congelades.

Per gustos que no quedi! Ideal per berenars o per prendre a mig matí. Molts adients si tens gent gran o infants desganats per la calor.

Els gelats et poden servir com a excusa de cuina d’aprofitament!

A l’estiu passa molt que comprem i després sortim a menjar fora i fruita o verdura se’ns fa malbé. Fer gelats, gaspatxos, cremes… són alternatives saludables i diferents que faran que la nostra economia domèstica millori i descobrint noves formes de menjar saludable. T’atreveixes? Segueix l’apartat de receptes del meu blog si necessites més idees!

Deixa un comentari